מטרנה והקהל החרדי – נאמנות צרכנית מסוג אחר
קהל הצרכנים החרדי הוא קהל מיוחד ונאמן במיוחד ועל ייחודיות זו דובר לא מעט.
מעבר לייחודיות זו, מדובר גם בחתך מספרי גדול מתוך האוכלוסיה הישראלית המשתייך לקהל צרכני זה. אך מעבר למספר הרב של הצרכנים המצוי בציבור החרדי, מדובר גם בקהל צרכני בעלי נאמנות כמעט בלתי אמצעית למותגים ספציפים, שכן לא רבים המותגים המשקיעים במוצרים המיוחדים ונוצרו במיוחד לאופי הקהילה החרדית. זו דורשת לא רק אישור בד"ץ, אלא גם כללי ייצור נוקשים בישראל, בפיקוח משגיח כשרות, מפעל שומר שבת ואף כשרות מהודרת כדי להתאים לשימוש גם בקרב המקפידים ביותר.
כל הדרישות הללו, במהלך השנים לא הפחידו ואף חיזקו את מטרנה שחוזקה ויתרונה הוא בכך שמדובר במוצר כחול- לבן לחלוטין. מיוצר בארץ, מפותח בארץ ונמכר כמובן ללא ספקי משנה המייבאים את המוצר בניגוד למוצרי המתחרים (סימילאק, נוטרילון). כל אלו, גרמו למטרנה להבין כי יש לה פוטנציאל גדול בשוק החרדי ואכן במהלך השנים היא עשתה לא מעט מאמצים לחדור לשוק זה, לעלות את המודעות ונאמנות הצרכנים ולהפוך למעשה למוצר התינוקות המוביל בקטגוריה בקרב אוכלוסיה זו. על שיתופי הפעולה השונים של מטרנה בקהילה החרדית תוכלו לקרוא גם באתר JDN המקדיש תגית שלמה העוסקת רק במטרנה ובפועלה בקהילה החרדית.
בחלק מן המקרים, קמפיינים פרסומים רחבי היקף כגון קמפיין האינטואיציה האמהית שהושק ראשית כל אונליין באמצעות עמוד היו טיוב של מטרנה דובררו גם לקהילה החרדית, וניכר שדווקא בה זכו להרבה יותר הדים חיוביים מאשר בשאר הציבור, שיצא במחאה נגד ההבלטה הבולטת של מקום האם בחיי הילד.
אין ספק, כי מדובר במגמת קהל מעניינת מאוד, שתתפתח ותגדל בשנים הקרובות, ובהחלט מעניין כיצד מטרנה תשתלב בו, במיוחד לאור הקנייה שלה על ידי מפעלי אסם, חברה שאינה מכוונת בהכרח לקהל החרדי. (ראו גם עמוד מטרנה- באתר אסם)
מרחבי הרשת:
שי פניני – משרד עורכי דין
אינטרנט ביתי – בזק בינלאומי
עו"ד שי פניני – מומחה למשפט מסחרי
סדרות מומלצות – yes שידורי טלוויזיה בלוויין